Bezig met laden
RKCW
  • Home
  • Procedure
  • Corporaties
  • Klachten
  • Klachtenformulier
  • Contact
  • Menu Menu

Klachtenformulier Klachtencommissie

Klachtenformulier Klachtencommissie

  • Welkom bij de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties

    Heeft u een klacht over een van de corporaties die bij de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties aangesloten is, dan kunt u dit formulier gebruiken om uw klacht in te dienen.

    Wij stellen u eerst een aantal vragen zodat wij weten hoe wij met u in contact kunnen komen. Daarna volgen er een aantal vragen om helder te krijgen of de commissie uw klacht in behandeling kan nemen.

    Als laatste kunt u aangeven waar uw klacht precies over gaat en welke contacten u hierover al heeft gehad met de woningcorporatie. U kunt dan ook bewijsstukken meesturen, bijvoorbeeld brieven of mails die u aan de corporatie heeft verstuurd of van de corporatie heeft ontvangen of foto’s, waarop een technisch probleem duidelijk wordt. Als het lastig vindt de bestanden te uploaden, dan mag u ze ook per mail aan de secretaris sturen of per post.

    Let op! U mag alle documenten die u belangrijk vindt voor uw klacht als bijlage toevoegen, maar deze documenten worden door de Commissie alleen gezien als illustratie of bewijs van uw klacht. Het ingevulde formulier vormt de hoofdtekst van uw klacht en de Commissie moet uw klacht op basis daarvan kunnen beoordelen. Het is dus belangrijk dat u de klacht volledig en duidelijk beschrijft in het klachtenformulier.

    Is het invullen van dit formulier voor u lastig, dan kunt u hulp vragen bij de secretaris van de Klachtencommissie (024 3512195).

  • Wilt u hieronder uw contactgegevens invullen?

  • Als u dit formulier voor iemand anders invult, wilt u dan hier de gegevens van de klager invullen? Uw eigen contactgegevens kunt u aan het eind van dit formulier invullen.

  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Uw klacht gaat over een corporatie die niet is aangesloten bij de Klachtencommissie. De Klachtencommissie kan uw klacht daarom helaas niet in behandeling nemen. Elke corporatie is wettelijk verplicht om bij een klachtencommissie aangesloten te zijn. U kunt bij uw corporatie navragen bij welke klachtencommissie u wél terecht kunt.
  • De Commissie mag alleen klachten in behandeling nemen van huurders, oud-huurders, kandidaat-huurders of huurders- of bewonerscommissies van de aangesloten corporaties. Dat is zo bepaald in het reglement van de Commissie.
  • De Klachtencommissie mag geen klachten behandelen die gaan over de hoogte van de huur of de servicekosten.
    Voor klachten over de huur of servicekosten kunt u terecht bij de Huurcommissie, Postbus 16495, 2500 BL Den Haag.
  • Let op een eerste (reparatie)verzoek is nog geen klacht. Pas op het moment dat een corporatie naar uw mening niet goed omgaat met een (reparatie)verzoek kan er een klacht ontstaan.
  • De Klachtencommissie mag alleen klachten in behandeling nemen die u eerst formeel bij de corporatie zelf heeft ingediend. U moet de corporatie daarna voldoende tijd geven om uw klacht te behandelen. De Commissie vindt zes weken over het algemeen voldoende tijd. Een klacht formeel indienen betekent dat u uw klacht schriftelijk moet indienen. Dat mag ook per mail zijn of via het online klachtenformulier op de website van de corporatie.
  • U kunt op dit moment geen klacht indienen bij de Klachtencommissie, omdat uw klacht nog geen zes weken in behandeling is bij de corporatie. Als de corporatie uw klacht na zes weken nog niet heeft afgehandeld of als u na zes weken nog geen reactie heeft gehad, dan kunt u uw klacht bij de Commissie indienen. U kunt uw klacht ook bij de Commissie indienen als de corporatie u een definitief antwoord heeft gegeven op uw klacht.
  • U kunt alleen klagen over dingen die minder dan een jaar geleden gebeurd zijn. Dat is bepaald in het reglement van de Commissie.

    Als u denkt dat uw klacht toch door de Commissie behandeld moet worden, dan kunt u contact opnemen via 024-3512195.
  • U kunt alleen maar klagen als u zelf schade of nadeel heeft gehad van de kwestie waarover u klaagt. Dat is bepaald in het reglement van de Commissie. Als u denkt dat uw klacht toch door de Klachtencommissie behandeld moet worden, dan kunt u contact opnemen via 024-3512195.

    Als u een klacht indient voor iemand anders, dan kunt u hier ‘ja’ aangeven als die persoon zelf schade of nadeel heeft gehad van de kwestie waar de klacht over gaat.
  • De Commissie kan geen klachten behandelen die al in behandeling zijn bij de Huurcommissie of de Rechter. Dat is bepaald in het reglement van de Commissie.

    Als u denkt dat de Commissie uw klacht toch moet behandelen, dan kunt u contact opnemen via 024-3512195.
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • 1. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • 2. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact was dan graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • 3. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • 4. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • 5. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • 6. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • 7. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • 8. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • 9. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
  • MM slash DD slash JJJJ
  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • 10. Omschrijf hier de contacten die u met de corporatie heeft gehad over deze klacht. Indien het een schriftelijk contact betrof dan hieronder graag de brief of e-mail als bijlage toevoegen.
    U kunt hier eventueel meerdere bestanden uploaden. Geef alstublieft bij ieder bestand een beschrijving.
  • MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • Wilt u nog andere bijlages toevoegen?
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • Voeg hier uw extra bijlage toe
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • Wilt u nog andere bijlages toevoegen?
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • Voeg hier uw extra bijlage toe
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • Voeg hier uw extra bijlage toe
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Max. bestandsgrootte: 64 MB.
  • Let op.

    Met onderstaande uploader kunt u meerdere bestanden tegelijkertijd uploaden.
  • Wees alstublieft zo uitgebreid mogelijk.
  • Sleep bestanden hierheen of
    Max. bestandsgrootte: 64 MB.
    • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
    • Bedankt voor het invullen van dit formulier!

      Wanneer u op de knop 'Versturen' klikt heeft u een klacht ingediend bij de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties.
    • Privacyverklaring
    • Reglement
    • Rooster van aftreden

    Alle contacten met de Klachtencommissie verlopen via de secretaris: mevrouw drs. K.L.F. Malta

    Zij is op de volgende manieren bereikbaar:

    Per post
    Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties
    Toernooiveld 300
    6525 EC NIJMEGEN

    Telefonisch
    024-3512195

    Per e-mail
    [email protected]

    © Copyright - Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties
    Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde